niedziela, 10 listopada 2019

Sweter z wełny merynosa

Po pierwsze zajmijmy się kupnem. Ostatnio w dzień dostawy zauważyłan sweter z merynosa i wzięłam, gdyż mało ważył. Coś jednak zamiast cieszyć nie dawało mi spokoju. Wlazłam w internety i doszłam o co chodzi. Otóż na swetrze było napisane 100% merino wool. Brzmi pięknie prawdaż? Zero akryli, poliestrów itp. NIC BARDZIEJ MYLNEGO!!! Już wyjaśniam dlaczego. Otóż sweter możeny mieć zrobiony z wełny pozyskanej na trzy sposoby:
1) New wool, pure new wool, żywa wełna - jest to najlepszy gatunek wełny, pozyskany jest z żywych zwierząt.
2) Wool (przykładem jest opisywany sweterek) - wełna pozyskiwana z martwych zwierząt a więc matowa i mało elastyczna
3) Wełna powtórnie przetworzona - wełna pozyskana ze starych swetrów, ścinek, odpadków z produkcji.

Żeby kupić dobrej jakości sweter musimy znaleźć metkę z logiem Woolmark a jeśli go nie ma go to na metce muszą być napisy new wool, pour new wool, żywa wełna itp., gdyż będzie to oznaczało, że wełna została pozyskana z żywego zwierzęcia. UWAGA!!! Dokładnie przeglądajcie metki gdyż ostatnio kupiłam za 4zł podkoszulek z długim rękawkiem. Miałam go nie brać, gdyż był tylko napis 100% merino wool ale zauważyłam już ledwo widoczne, sprane (taka śliska metka) logo Woolmark. Również nie kupujmy swetra z domieszkami, gdyż świadczy to o tym, że wełna jest słaba a domieszki są tylko po to by ją wzmocnić.

A dlaczego naszło mnie na wełnę merino?
1) Właściwości termoregulacyjne. Idealny surowiec do tworzenia bielizny termoaktywnej. Zimą niesamowicie grzeje a latem nie pozwala dostać się ciepłemu powietrzu do skóry.
2) Pochłania wilgoć do 35% swojej masy. Wilgoć nie ulega kondensacji tylko paruje. Dzięki temu czujemy suchą skurę mimo mokrej odzieży.
3) Jest przewiewna. Łuski, którymi pokryte są włókna merynosowe tworzą pory, które zapewniają optymalną wymianę powietrza.
4) Właściwości samooczyszczające. Jeśli nie ma ewidentnych plam wystarczy ją wywietrzyć, gdyż w kontakcie z tlenem regeneruje się sama. Rzadko ją pierzemy.
5) W przeciwieństwie do np. bawełny trudniej się brudzi dzięki naturalnym tłuszczom, które ją impregnują. Łatwo się czyści. Jeden z moich sweterków miał plamkę. Potarłam lekko mydełkiem w płynie po niej, zmyłam mydełko wodą i plamy ni ma.
6) Ma właściwości bakteriostatyczne. Wełna jest nieprzyjaznym środowiskiem dla bakterii. Świetnie nadaje się jako prześcieradło dla chorego, gdyż na takim przeaścieradle nie obserwuje się wzrostu patogenów w przeciwieństwie do bawełny, na której jest ich całe mnóstwo. Do tego nie wydziela przykrych zapachów więc po treningu nie będzie śmierdzieć od nas potem.
7) Jest elastyczna tzn. rozciągnięta wraca do swojej pierwotnej długości.
8) Bardzo miła dla skóry. Mogą ją nosić nawet dzieci, gdyż nie gryzie!!!
9) Nie jest łatwopalna i nie topi się pod wpływem wysokich temperatur.
10) Jest w 100% naturalna i szybko, bezproblemowo ulega biodegradacji.
Sweterek 100% merino wool. Upolowany o ile się nie mylę w ostani dzień przed dostswą. Widziałam w dzień dostawy ale wtedy byłam jeszcze na etapie napalenia tylko na kaszmir. 
Tutaj potwierdzenie wyśmienitej jakości tegoż sweterka. 

A co Wy sądzicie na temat wełny merino?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cy...