piątek, 29 maja 2020

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cyfrowa stacja robocza. Ostatnio naszła mnie chęć na kupno klawiatury sterującej i wybór padł na Arturia MiniLab MKII. Wszystko pięknie, klawiatura przyszła, jednak nie dobrze współpracowała z Cakewalk. Mój komputer to Laptop Lenovo ThinkPad T410 I% M520 4GB Windows 10 64bit karta dźwiękowa conexant 20585 smartaudio hd. 
Postanowiłam poszukać innego darmowego DAW. Przedstawię poniżej jakie DAW testowałam od momentu zaczęcia przygody z komponowaniem. Zależało mi aby obsługiwał VST.

1. LMMS
- grając klawiaturą komputera grało się świetnie, kupiłam kabel MIDI i cóż, dźwięk nagrywany harczał i nagrywało tak jakby gubiło sygnał MIDI tzn. nagrywałam coś i myślałam rytmicznie super, po czym odtwarzałam a tam zupełnie inaczej grały niektóre dźwięki tj. nie w tym momencie co powinny

2. Zynewave Podium Free
- w pełni funkcjonalny DAW jednakże w wersji free obsługuje tylko jedno wejście i wyjście MIDI tj. możemy mieć podłączony tylko 1 klawisz

3. Cakewalk by Bandlab
- wszystko super, jednakże okazało się, iż używając Arturii do sterowania vst Synth1 nie działały, niektóre enkodery (pokrętła) a w innych DAW działały świetnie, tzn zaprogramowałam sobie kilkadziesiąt parametrów i np. w OSC2 kręcenie gałka nie włączało sync a w innym DAW bez problemu to robiło
- nie wiedziałam jak ustawić, by grać dwoma klawiszami w tym samym czasie tj. np. Casio na barwie piano a Arturia na strings.

4. Soundbridge
- wszystko działa świetnie
- bez problemu mogę grać dwoma klawiszami w tym samym czasie.

Poniżej mój utwór skomponowany w Soundbridge. Może nie profesjonalny, gdyż dopiero uczę się obsługi, tegoż DAW.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cy...