środa, 8 stycznia 2020

Radio zamiast telewizji.

Z racji, iż nie mam czasami pomysłu na tematy o modzie postanowiłam pisać też o swoich upodobaniach i przemyśleniach. Fajnie jest wbić się w fotel z ciepłym napojem w ręku, zamknąć oczy i słuchać. Pamiętam jak byłam dzieckiem i częściej grało radio aniżeli TV. Piękny to był okres. Otóż postanowiłam zamienić programy TV z TV na audycje radiowe. Może nie wszystkie bo cenię sobie Projekt Lady (wiele mnie uczy). Z racji, iż bardzo ale to bardzo cenię sobie prawdę postanowiłam wybrać takie stacje radiowe, w których będzie tylko prawda i zero fałszu. Wybór padł na Polskie Radio.

Teraz pokażę jak radio może stać się zamiennikiem tv na przykładzie tego co w nim słucham jak i zamierzam zacząć słuchać.
1) Wiadomości, Wydarzenia, Fakty itd.
- w radiu lecą serwisy, ale uwaga! w PR 24 codzienie są trwające na oko 24 minuty Suma Wydarzeń ora Północ-Południe skupiające najważniejsze wydarzenia z danego dnia;
2) Wielu ludzi twierdzi, iż Polskie Radio kłamie, gdyż jest pro PIS. W tej sytuacji warto słuchać:
- Dwie Strony w PR 24  i w PR 1 Debata Jedynki. W tych programach politycy, eksperci i komentatorzy prezentują różne punkty widzenia, a więc jest pełen obiektywizm!
- 7x24 - politycy z różnych kluczowych sił parlamentarnych mierzą się z komentarzami i pytaniami widzów, więc też pełen obiektywizm!, gdyż każdy może napisać komentarz, zapytac o coś niezależnie od tego za jaką partią jest.
3) Sprawa dla reportera, Interwencja, Uwaga itd.
- W TV mamy obraz więc widzimy jak np. kobieta przepycha się z zięciem przed domem i kłóci o traktor, w radiu natomiast nie ma obrazu i co za tym idzie nie widać zła, i reportaże są na wyższym poziomie. Polecam Reportaż w PR 3
4) Dzieci
- w TV jest pełno bajek z przemocą, magią niezgodną z kościołem itp., w radiu jest z kolei ciekawe słuchowisko dla dzieci, które sama lubię bo pokazuje ciekawostki itp. Dzieci mogą nawet dzwonić i wygrywać nagrody w konkursach. Audycja nazywa się Jedynka Dzieciom.
5) Wiara
- warto poświęcić trochę czasu na rozwój duchowy i w tym celu polecam Familijna Jedynka w niedzielę w PR 1
6) Klan, M jak miłość, Kiepscy itd.
- w radiu również są seriale a mianowicie Rodzina Średnickich Nowy Świat 21 (komediowy)  wbPR 3, Matysiakowie w PR 1 i W Jezioranach również w PR. Fajne jest to, że nie zjadają czasu bo nie są emitowane codziennie.
7) Język Polski
- większość z nas chce się dobrze wysławiać, dbać o poprawność językową i tu polecam Porozmawiajmy o slowach w PR 1 sobota ibSłowoteka również w PR 1
8) Zdrowe produkty spożywcze, kosmetyki i chemia czyli coś co lubi większość kobiet.
- Na zdrowie w PR 3
9) National Geographic, Discovery itd.
- Prawdy sprawdzone w PR 3
10) Jak ja to nazywam "mój budzik"
- Gimnastyka Poranna - PR 1 od poniedziałku do piątku o 5:50. Fajnie, że można po wstaniu rozruszać się po nocy i wybudzić. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cy...