wtorek, 14 stycznia 2020

Mój stosunek do polityki.

Kiedyś wiedziałam kto jest prezydentem, jakie mamy partie itp., takie absolutne podstawy. Ilekroć byłam pytana o politykę zwłaszcza przed wyborami moja rozmowa wyglądała tak:
X: za kim jesteś, na kogo będziesz głosować?
Ja: Jestem za PiS./ Będę głosować na PiS.
X: Dlaczego?
Ja: Bo za tym jest kościół, a kościół nie chce dla nas źle.
X: A słyszałaś co ten poseł Y z PiS zrobił, co PiS kręci z tą sprawą XYZ?
Ja: w myślach - Boże co to za poseł, nic nie waiem o sprawie XYZ.

Tak samo jak ktoś do mnie mówił jesteś za PiS a to i tamto, to nie wiedziałam co odpowiedzieć by wybronić PiS.
Wychodziłam na głupią babę co nie wie co w kraju, na świecie się dzieje i ufa w ciemno kościołowi nie wiedząc o co chodzi. Gdzie chociażby czytając moją umowę o pracę czytałam jak przez lupę mimo, iż na słowo wierzę szefowej.
Najpierw były wybory do parlamentu i to był w pewnym sensie bodziec do realizacji postsnowienia oglądania serwisów informacyjnych. Jednakże częściej uchem słuchałam a oczami robiłam co innego np. ogarniałam w pokoju i w końcu nie oglądając a jedynie sięgając uchem przestałam. Zbliżają się małymi kroczkami wybory prezydenckie i przypmniałam sobie o swoich znajomych, iż słuchają wiadomości itp. w radiach i naszła mnie refleksja, że też warto bym zaczęła. Dopiero wdrażam się bardziej w tematy polityczne i polecę audycje, które wybrałam do słuchania. Kryteria były takie:
- by leciały poza godzinami mojej pracy;
- by nie były wypowiedzi tylko posłów z jednej partii (nie znam się na tym, który ma rację z poza PiS);
- by gośćmi byli tylko politycy, gdyż mało znam osobistości z gazet itp. i mam małą wiedzę na temat jaki portal czy gazeta sprzyja jakiej partii;
- by słuchać w radiu, gdyż niezbyt lubię nagrań cyfrowych i bardziej preferuję radio.

I tak polecam:

1) Dwie Strony
- Debata, polemika, rozmowa dwóch posłów z róznych partii.
2) Suma Wydarzeń
- słucham tylko tej pierwszej części ala fakty, wiadomości itp.;
3) Północ-Południe
- słucham tylko tej pierwszej części z wiadomościami i w tygodniu tylko raz, gdyż o 12tej pracuję;
4) 7x24 - rozmowa, polemika przedstawicieli różnych partii
- mimo, iż przekrzykują się, wchodzą sobie w słowo, nie dadzą skończyć drugiej osobie czy zmieniają tematy to czekam z utęsknieniem na kolejny odcinek. Genialny program.

Oglądając wiadomości włączałam codziennie na tablecie przez x dni z myślą nie chce mi się, ale muszę włączyć, gdyż jak mówi moja mama powinnaś oglądać dzienniki, wiedzieć co się w kraju dzieje. Jeśli natomiast chodzi o te radiowe audycje to wręcz nie mogę się doczekać następnych odcinków danej audycji czy jak to się tam w radiu zwie.

Na koniec powiem tak. Dużo ludzi nie lubi polityki, nie słucha/ogląda dzienników itp. Uważam, że warto się przemóc jak np. z przysłowiowym jedzeniem brukselki a potem pójdzie jak z bicza i dzień bez wiadomości będzie dniem straconym.
Przyniesie nam to same korzyści:
- będziemy wiedzieć co się w kraju i na świecie dzieje;
- nie wyjdziemy na osoby, które Polska i świat nie obchodzi;
- wreszcie będziemy mogli polemizować  z rodziną czy znajomymi na tematy polityczne a nie siedzieć jak te czaple i tylko słuchać;
- będziemy bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę.

Na koniec pokażę czego używam do słuchania:

1) BUSH - to coś służy głównie tylko jako budzik, ale o tym w innym temacie rozwinę się więcej.

 2) Radiomagnetofon Sony z roku 1989 czyli moje główne ucho na świat - odbiera lepiej niż Sony z roku 1995. Pewnie dlatego, iż kiedyś nie było produkcji na masową skalę i co za tym idzie lepsze części były montowane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cy...