niedziela, 19 stycznia 2020

Mój stosunek do Radia Maryja.

Jestem osobą głęboko wierząca, chodzę na wspólnoty i potrzebuję kontaktu z wiarą poza wspólnotami. Wiem, że może zdenerwuję pewne osoby słuchające najlepiej odbierającą w Polsce stację radiową, ale postanowiłam wyrazić swoją opinię. Uważam, że stacje katolickie są potrzebne w radiu, zwłaszcza dla mnie czyli osoby ze słabym wzrokiem, która woli słuchać aniżeli czytać czy patrzeć. Dlatego bardzo się cieszę, iż odbiera u mnie w domu również radio Głos z diecezji pelplińskiej. Czemuż cieszę się, że odbiera radio Głos zamiast szaleć z radości, że mamy Radio Maryja?

Postaram się teraz odpowiedzieć na to pytanie na zasadzie porównania.
RM - Radio Maryja
RG  - Radio Głos

1) Warto budzić się z Panem Bogiem (sama mam problem z zabraniem się za modlitwę, a jak już się modlę to wychodzi szybkie odbębnienie). Świetnie pomocne jest w tym radio zwłaszcza, iż chcę się budzić o 6:00 budzikiem z radia a nie z komórki.
RM - 6:00 Anioł Pański, Aktualności Dnia (nie mam potrzeby budzić się polityką), 
RG- 6:10 Anioł Pański, Modlitwa w Drodze (genialne medytacje)

2) Lubię słuchać co się w kraju dzieje, jednak uważam iż w stacjach katolickich powinno być jak najmiej polityki a jak najwięcej programów religijnych. Rozumiem wiadomości co godzinę jak w Polskim Radiu czy innym (nie każdemu człowiekowi słuchającemu tylko RM chce się przełączać na inną stację na przysłowiowe 5 min. a potem znów szukać RM, dużo babć nie umie operować radioodbiornikiem a chce wiedzieć co się w świecie dzieje) ale x godzinne felietony  polityczno-społeczne to już dla mnie za wiele w radiu, które moim zdaniem powinno być głównie religijne.a
RM - czy to nie jest radio polityczno religijne? Polityki w nim co nie miara. Co mi się przełączy na RM to zazwyczaj pilityka, sprawy społeczne itp. (rzadko trafiam na relijne tematy).
RG - polityki brak, no może w wiadomościach coś szepną.

3) Muzyka
RM - typwe wykonania pieśni religijnych lubiane przez starsze panie, takie niekiedy discopolowe. Bardzo mało muzyki ewentualnie jeszcze 15 min. muzyki klasycznej i raz w tyg. pół godziny czy godzina opery.
RG - Różna przeróżna muzyka nawet świecka, gdyż nie każdy lubi słuchać tylko pieśni religijnych.

4) Katecheza
RM - lecj w godzinach mojej pracy
RG - leci po 19tej, więc mogę wygodnie wbić się w fotel i słuchać.

Po za tym wkurza mnie kilka faktów odnośnie RM. A mianowicie to, iż wielu ludzi twierdzi, że RM to jedyne źródło prawdy. Natomiast jak pokaże się tym osobom zdjęcie czy film pokazujące jak było naprawdę i będzie to sprzeczne z RM to zaraz słyszymy przerobione w Photoshop, spreparowane. U mnie na jednej ze wspólnot są świadectwa i lider nie ucina jeśli są na teamst ale mają inny pogląd/ myślenie niż on. Ludzie dzwoniący do RM mogą mówić na temat, ale wystarczy mieć inne zdanie niż radio i połączenie ucięte.

Wychowałam się z dwoma kobietami, które były głęboko wierzące (jedna codziennie do kościoła latała) więc wiara od zawsze była w moim sercu (z jedną odmawiałam pacierz przed snem a z drugą oglądałam msze w TV jak byłam chora i nie byłam w kościele) ale żadna z nich na szczęście nie słuchała RM. Oczywiście nie należy szydzić z RM, ale też nie należy traktować tegoż radia jak i jego założyciela jak jakiegoś bożka. Pisząc to przypomniała mi się rozmowa z koleżanką mojej cioci nazwijmy ją nałogową słuchaczką, by nie urazić. Owa kobieta polecała mi audycję dla młodych tłumacząc, że jak raz posłucham to już nigdy nie przestanę słuchać. Powiedziałam jej, że słuchałam RM i wolę RG. Mina tej kobiety była taka jakbym ją zniesmaczyła, wbiła nóż w serce. Żal mi takich zaślepionych ludzi, trzeba się za nich modlić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cy...