poniedziałek, 11 listopada 2019

Kaszmir

Otóż o tym jaką wartość ma kaszmir dowiedziałam się od ex przyjaciółki, która po prostu kocha ten materiał. Często razem latałyśmy na lumpy i wyhaczała wszystko co było kaszmirowe. Jak nie dla niej to dla jej sióstr. Mnie bardzo zależało na jej szczęściu (zwłaszcza, że np. kaszmirowe sweterki to jej zdaniem w lumpach pojedyncze strzały) do tego stopnia, że nawet jej podrzucałam do ręki czy domu jak byłam sama na zakupach, a coś kaszmirowego w ręce wpadło. Czułam, że sama chcę mieć a jednak wygrywało to, iż wiedziałam jak będzie szczęśliwa. Przyjaźń zakończyłam ale kaszmir pokochałam. Jakaż ja byłam głupia, że w czasach przyjaźni nie walczyłam o kaszmir dla siebie.

Cudowne zalety kaszmiru:
1) Wymyślona przeze mnie a mianowicie działanie antystresowe, poprawiające nastrój, dające chęć do życia i akceptacjii zmian w życiu. Pewnego razu po zakończeniu przyjaźni (mimo, iż to ja definitywnie zakończyłam znajomość) poszłam do lumpa w stresie bo było mi tak smutno i dziwnie, że teraz będę sama łazić, mogę ex spotkać a nie chciałam by gadała coś do mnie i nagle patrzę a tam kaszmirowy sweterek MaxMara. Odrazu humor poprawił mi się o 180°. Od tamtego zdarzenia latam sama z radością i cudownym nastawieniem, iż kaszmir wskoczy. 
2) Niesamowicie grzeje. Trzy razy lepiej od wełny owczej a jest cieńszy.
3) Jest mięciutki i milusi dla ciała w porównaniu do innych wełen. Kupiłam raz sweter 70°moher i 30° wełna i mimo, iż jego pierwotna cena w przeliczeniu na złotówji wynosi kilka stów. sweter idzie do kosza dla biednych. Jest śliczny ale gryzie. Kaszmir natomiast mogę nałożyć na bluzkę z krótkim rękawkiem a pewnie i bym mogła na gołe ciało.
4) Ma właściwości higroskopijne. Niemal od razu wydala pochłoniętą wodę na zewnątrz.
5) Nie pochłania zapachów i ciężko się brudzi. Może trudno uwierzyć, ale ma właściwości, dzięki którym sam się oczyszcza.
6) Jego włukna są elastyczne i sprężyste dzięki czemu nie gniecie się.
7) Jest przewiewny.
8) Kolejna zaleta wymyślona przeze mnie a mianowicie jest lekki przez co nawet w dniu dostawy (ceny na wagę) będzie tani.

Zasady kupna wyrobów kaszmirowych:
1) Sprawdzamy metkę. Jeśli naapisane jest 100% pashmina czy pashmina-kaszmir to nie kupować. Jest to tania wełna albo mieszanka z wiskozą. Musi być napis 100% kaszmir, cashmere; czysty; wykonany w całości z...
2) Jak już sprawdzimy metki to następnie sprawdzamy materiał. Powinniśmy zwrócić uwagę na:
- szwy (wszystko poza metką łącznie ze szwami powinno mieć taki sam kolor);
- sprężystość (delikatnie rozciągnięta dzianina wraca do swojej pierwotnej formy);
- jeśli odczuwamy chłodne, gładkie wrażenie, połyskuje to mamy doczynienie z wiskoza;
- kaszmir nie gryzie, kiedyś był w lumpie sweter wełna z kaszmirem, wahałam się, był milusi i gładziutki jednak kiedy w tańszy dzień ubrałam go na siebie strasznie gryzł;


Sweterek, o którym wsponinałam. MaxMara 100% kaszmir kolor brąz. Kosztował jakieś naście zł na wagę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cy...