sobota, 30 listopada 2019

Szale, apaszki itp.

Na kociewiu w rodzinnej wsi mojego taty wczoraj spadł śnieg. Jest to bodziec do napisania tego posta, gdyż idzie zima.
Kiedyś chodziłam tylko w szaliku od chrzestnej, kominie który zrobiła moja ciocia na drutach. W cieplejsze dni natomiast zarzucałam na szyję arafatkę czarno biała.  Aktualnie od jakiegoś czasu kocham różnego rodzaju szyjkowe ozdabiacze, ocieplacze.

Kupując je w lumposiach zwracam uwagę na:
1) skład:
-kaszmir (nie brać z napisem pashmina, gdyż to podróbka kaszmiru);
-jedwab;
- jedwab z kaszmirem;
- len;
- wełna ale tylko ta pozyskana z żywych zwierząt ew. fine czy extrafine merino wool;
2) musi byc brak dziur, widziałan oststnio taki wełniany piękny szal wielkością przypominający kocyk, logo woolmark, więc wydawało się, że trafiłam, jednak mniał parę dziurek w środkowych miejscach więc nie brałam, gdyż pewnie dziurki zrobiły mole;
3) nie może być pozaciągany/na;
4) kolor nie może być sprany;
5) nie ma metki ze składem to choćby przypominał w dotyku któryś, który już mam nie biorę.

Moje skarby

1. Wełna merino. Nie gryzie, jest cieplutki.

2. Kaszmirowy paras. Mam jeszcze granatowy, niesamowicie przyjemny, grzeje. Wydaje się zimny w dotyku jak patrzymy na foto a tym czasem nie czuć zimna na szyjce a wręcz czuć ciepło.

3. Jeszcze nie wiem z czym zestawić, ale 100% szyfon. Wiem, że szyfon może być sztuczny ale ten na moje oko jest jedwabny.

4. Apaszka jedwabna ręcznie robiona.

Aktualnie w czwartek nabyłam szal jedwabmy z Esprit i dziś czerwony szal kaszmir z jedwabiem. Na koniec by ładnie szale, chusty, apaszki leżały polecam taki o to wieszaczek z IKEA:
Jak widać na foto jest do powieszenia na szerokość szafy. Ja nie mam garderoby, tylko szafę przesuwaną w pokoju, więc sobie poradziłam w następujący sposób. Kupiłam kiedyś wieszak na krawaty
z nadzieją, że na coś się nada i na ostatnie ramiączko wieszaczka krawatowego powiesiłam ten na apaszki i wisi jak norrmalny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Darmowe programy DAW

Posta tego postanowiłam napisać, gdyż może przeczyta go ktoś kot szuka darmowego DAW czyli Digital Audio Workstation co po polsku oznacza cy...